Radio en tv
Radio- en televisiereclame zijn niet weg te denken als het gaat over adverteren. Adverteren op radio en televisie bieden de adverteerder oneindige mogelijkheden aan. Het gebruik van deze media prikkelt verschillende zintuigen. Een reclameboodschap op televisie of radio wordt snel verwerkt door de luisteraar of kijker. Dit komt omdat er een lage toetredingsbarrière is bij deze media.
Voordelen van adverteren op de radio:
Adverteren op de radio is een efficiënte manier om jouw doelgroep te bereiken. Je kan doelgericht adverteren door je reclame voor of na bepaalde programma’s te plaatsen. Ook kan een radiospot op korte tijd voor een verhoogde naamsbekendheid zorgen. Omdat radio enkel inspeelt op het auditieve aspect, spreekt een spot extra tot de verbeelding van de luisteraar.
Voordelen van adverteren op televisie:
Televisie is een krachtig medium om een groot bereik te behalen. Een televisiespot prikkelt alle zintuigen van de kijker, aangezien het visuele gecombineerd wordt met het auditieve. Adverteren op televisie kan een verhoogde naamsbekendheid teweeg brengen en kan leiden tot een verhoging van de verkoop.
Klik hier voor een overzicht van regionale radio- en tv-zenders
Overzicht Radio en tv
Zes
ZES is de derde tv-zender van SBS Belgium. Terwijl grote broers VIER en VIJF steeds meer lokale producties programmeren, maakt ZES plaats voor een ruim film- en serieaanbod. Het aanbod bestaat uit Amerikaanse classics, Hollywood blockbusters en nieuwe topseries tot de beste actie en grappigste familiefilms. De hoofddoelgroep bestaat uit 18-54-jarigen. De mediatarieven worden niet op de website gepubliceerd maar zijn wel op aanvraag te...
Canvas
Canvas is een televisiezender van VRT, die zowel eigen programma's als aangekochte programma's uitzendt. De zender focust zich op vijf domeinen: nationale & internationale politiek, kunst & cultuur, wetenschappen, economie & ondernemen en sport. In het weekend maakt Canvas vaak plaats voor sportzender Sporza. Canvas is een merk voor alle Vlaamse meerwaardezoekers. Het net biedt de mogelijkheid aan de kijker om aansluiting te...
JOE
Op de commerciële radiozender Joe hoor je een mix van classics en hits van nu, gericht op de generatie van 35- tot 50-jarigen Vlamingen. Sven Ornelis en Anke Buckinx nemen de ochtend voor hun rekening. Rani De Coninck presenteert samen met Raf Van Brussel de avondspits. Het merk Joe maakt deel uit van het mediahuis Medialaan. Onze mediatarieven zijn niet beschikbaar op de website. U kan steeds contact met ons opnemen om deze te...
Kanaal Z
Kanaal Z is dé businesszender van Vlaanderen. De zender staat voor betrouwbare financieel-economische berichtgeving met een klare kijk op business, economie en geld. Het is een zender met een generalistisch karakter die rationeel en verrijkend werkt en zorgt voor duiding en inspiratie. Kanaal Z behoort tot de Roularta Media Group.
Ketnet
Ketnet, de jongerenzender van de VRT, richt zich op kinderen tot 12 jaar met een kwaliteitsvol en gevarieerd aanbod. Voor de allerkleinsten zorgt Ketnet Jr. voor herkenning en structuur. Kinderen zien zichzelf gespiegeld in Ketnet. De zender investeert in titels, nieuwe helden en een soepele benadering van nieuws, cultuur en sport.
Klara
Klara is een radiozender van de VRT die inzet op de schoonheid van klassieke muziek. De rustgevende radiozender stimuleert de ontdekking van klassieke muziek, jazz, wereldmuziek en hedendaagse muziek en experiment en zet in op kunst en cultuur. Klara is in deze domeinen een actieve partner voor een brede waaier aan externe initiatieven en wil zo de motor zijn voor participatie en live beleving.
MNM
MNM is een radiostation van de openbare omroep. De zender brengt hits en hitgevoelige muziek, waaronder ook een selectie uit de voorbije drie decennia. De radiozender bereikt dagelijks een zeer divers publiek, gaande van studenten, arbeiders en bedienden tot Vlamingen met een migratieachtergrond en lager opgeleiden. Maatschappelijk relevante thema's, zoals jeugdcriminaliteit en sociale media worden verwerkt in verschillende programma's. Muziek...
Nostalgie
Nostalgie is een commerciële radiozender die zich richt tot volwassenen tussen 35 en 54 jaar. De zender brengt een unieke mix van muziek uit de jaren 70, 80 en 90 en tracht acties en muziek zoveel mogelijk te refereren aan de jeugd van zijn luisteraars. De mediatarieven worden niet op de website gepubliceerd maar zijn wel op aanvraag te verkrijgen. U kan ons hiervoor steeds vrijblijvend contacteren.
Qmusic
Qmusic is het grootste commerciële radiostation van Vlaanderen. De radiozender biedt informatie over de meest actuele én spraakmakende gebeurtenissen, up-to-date muzieknieuws en tovert de nieuwste en populairste muziek uit jouw radio. Dit alles in een kader van aangename radiostemmen, toffe jingles en verrassende radiomomenten. De belangrijkste doelgroep bestaat uit 18-44-jarigen. De mediatarieven zijn niet...
Radio 1
Radio 1 is opgericht door VRT. De zender legt de nadruk op het informeren van zijn luisteraars. De actualiteit vormt de ruggengraat en drijfveer van heel wat programma's. De andere pijlers zijn cultuur, sport, wetenschap, satire, menselijke verhalen en muziek. Radio 1 draait diverse herkenbare en volwassen popmuziek. Ook lokaal talent komt aan bod.
Radio 2
Radio 2, opgericht door VRT, is het grootste radionet van Vlaanderen en biedt een brede muzikale mix met bijzondere aandacht voor Nederlandstalige en Vlaamse producties. Deze muziek, in combinatie met ontspanning en een gevarieerd informatieaanbod, waaronder regionaal nieuws en regionaal ontkoppelde programma's, richt Radio 2 zich op een breed publiek. De programma’s op Radio 2 focussen op het dagelijkse ...
Studio Brussel
Studio Brussel is een radiostation van de VRT. De zender richt zich op actieve, nieuwsgierige en avontuurlijke jongeren. Stubru brengt nieuws en brede culturele informatie, met speciale aandacht voor nieuwe media, de Vlaamse festivals, de (jeugd)verenigingen en de muzieksector. Overdag is er een mix van kwalitatieve pop en rock, ontdekkingen en nieuwe muziekstromingen. 's Avonds biedt Studio Brussel alternatieve muziekgenres als urban, metal,...
Vier
VIER is een commerciële televisiezender. De zender is populair voor programma's, zoals De Slimste Mens ter Wereld, De Mol en Komen Eten. VIER is synoniem met nieuwe, baanbrekende én zinderende inhoud, is eigenzinnig en betreedt met plezier onbetreden paden. De zender bereikt een jonger en meer upscale publiek van actieve, nieuwsgierige en geïnformeerde kijkers. De mediatarieven worden niet op de website gepubliceerd maar zijn wel op...
Vijf
Vijf is het zusje van de commerciële televisiezender Vier. De zender richt zich met zijn programma's voornamelijk tot jonge, frisse, stijlvolle vrouwen die na een dag vol deadlines en verplichtingen zorgenloos willen ontspannen. Vijf behoort tot de mediagroep SBS Belgium. De mediatarieven worden niet op de website gepubliceerd maar zijn wel op aanvraag te verkrijgen. U kan ons hiervoor steeds vrijblijvend contacteren.
Vitaya
Vitaya is een commerciële televisiezender die zich focust op thema's als schoonheid, mode en lifestyle. Vitaya wil de dynamische actieve vrouw & mama laten genieten en ontspannen door kwalitatief entertainment te brengen en haar inspireren om het meeste te halen uit haar me-time-moment.
VTM KIDS
VTM KIDS is een televisiezender die zicht richt op 8- tot 12-jarigen. Bij VTM KIDS komen Actie, Avontuur, Fantasie, Ontdekken en Vriendschap bij elkaar. VTM KIDS biedt kids een uniek aanbod van series, films en programma’s die goed passen in hun leefwereld. VTM KIDS speelt met de programmering in op de actualiteit en populaire activiteiten binnen de leefwereld van de doelgroep waaronder games, films en sport. VTM KIDS is een...
Klaar om te starten? Contacteer ons dan voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek!